Slapp med oppdateringer

Nå har jeg vært litt slapp med å oppdatere her. Mulig jeg må ta meg sammen!!.. Har vært litt snørrete den siste uken så i dag var første gang på en uke nå at jeg er ute å springer. Kjører en oppsummering av alle turer siden sist:

Torsdag 30.04.2009

  • Distanse: 6,15 km
  • Tid: 33:50
  • Avg. km: 5:29
  • Avg HR: 160/84%
  • Cal: 366

Søndag 03.05.2009

  • Distanse: 6,35 km
  • Tid: 38:18
  • Avg. km: 6:01
  • Avg HR: 149/78%
  • Cal: 364

Tirsdag 05.05.2009

  • Distanse: 10,04 km
  • Tid: 57:42
  • Avg. km: 5:44
  • Avg HR: 152/80%
  • Cal: 577

Onsdag 13.05.2009

  • Distanse: 6,5 km
  • Tid: 37:33
  • Avg. km: 5:46
  • Avg HR: 154/81%
  • Cal: 381

Korttur

Tirsdag 28.04.2009

  • Distanse: 6,48 km
  • Tid: 38:58
  • Avg. km: 6:00
  • Avg HR: 149/78%
  • Cal: 380

Nye joggesko = langkjøring

Eller søndag = langkjøring…

Kjøpte nye sko på Löplabbet, utrolig bra gjennomgang av mine føtter (tenkte hele tiden på Al Bundy så var ganske morsomt). Fikk i alle fall et par som passet utrolig bra så nå er det bare å løpe dem inn.

Søndag 26.04.2009

  • Distanse: 12,07 km
  • Tid: 1:16:21
  • Avg. km: 6:19
  • Avg HR: 156/82%
  • Cal: 796

Litt slitsomt men det er jo overhodet ingen problemer å løpe 10k+ for tiden =))

Sol, snart sommer. men fortsatt er løpesko på..

Må nok kjøpe nye joggesko snart, har klart å lage hull i høyre sko framme med tåen.. blah.. jaja, löplabbet ganske snart da tenker jeg?.. Oppsummering fra ukens løp:

Tirsdag 21.04.2009

  • Distanse: 6,59 km
  • Tid: 39:00
  • Avg. km: 5:55
  • Avg HR: 159/83%
  • Cal: 417

Torsdag 23.04.2009

  • Distanse: 7,92 km
  • Tid: 45:02
  • Avg. km: 05:41
  • Avg HR: 155/81%
  • Cal: 468

Tirsdag hadde jeg ingenting å gå på, helt lam i bena. Torsdag var mye bedre fra start til mål, kunne nok ha fullført strekningen på mye kortere tid, men det var så fint å ligge å cruise i sola 😉

Søndag = langkjøring

Søndag 19.04.2009

  • Distanse: 15,76 km
  • Tid: 1:42:37
  • Avg. km: 6:30
  • Avg HR: 155/81%
  • Cal: 1050

Fint vær og masse folk ute. Måtte springe litt sikksakk men ellers så føltes dette veldig bra. Nå gjelder det bare å få i seg nok næring slik at kroppen kommer seg opp på nivå igjen.

Intervall, KI 4x400m

Kjørte en intervalløkt i dag, 4×400 meter med både opp og nedvarming. Gikk ganske greit men intervalltrening er steike tungt…

Første tur i regnet

Torsdag 16.04.2009

  • Distanse: 8,17 km
  • Tid: 52:16
  • Avg. km: 6:23
  • Avg HR: 157/82%
  • Cal: 551

Vel… da var første løpetur i regnvær avklart. Det var vel egentlig ingen stress da det ikke pissa ned men uansett.. Må i alle fall ikke la meg stoppe av litt nedbør, da kan man ligge dårlig til om været ikke er så bra på løpsdagen i september. Prøvde å ta det så rolig som mulig i dag. Gikk ganske greit og skulle uten tvil løpe både 3 og 4 ganger så lang i det tempoet jeg holdt. Nå gjelder det vel bare å få opp kondisen slik at man kan løpe bittelitt fortere på samme puls.. vel, har vel ingen monsterstrategi her men vi får se hva som skjer utover..

Påskekylling langs akerselva

Har vært ute å løpt en tur i dag. Var en god del folk som var ute for å trimme litt, kanskje ikke en dårlig ide etter en lang og fin påske. 165 dager igjen til den store styrkeprøven nå så for min del så gjelder det å få inn rutinen framover. Under følger en liten oppdatering fra dagens økt.

Tirsdag 14.04.2009

  • Distanse: 8,01 km
  • Tid: 46:31
  • Avg. km: 5:48
  • Avg HR: 162/85%
  • Cal: 520

Slitsomt, spes etter at jeg har lagt om løypa til å inkludere “mørdarbakken” (bratt bakke ved valdemars salonger ca).

Påskeformen

Vel hva kan man vel si om påsken? Foruten å passe min lille niese et par dager så har vel påsken vært bra den, fint vær og god snøsmelting =) Skulle ønske det ble litt mer løping, kun 1 gang ut å springe er vel litt lite.. menmen.. det er jo greit å slappe av litt når man først har fri!?. Det ser nu uansett ut som at sommern også kommer til Elverum i år også 😉

Påskens løpeoppdatering:

Fredag 10.04.2009

  • Distanse: 6,25 km
  • Tid: 36:18
  • Avg. km: 5:48
  • Avg HR: 160/84%
  • Cal: 398

Første intervalltrening for året. Måtte vel egentlig dra meg selv litt i kragen for å komme meg ut å løpe litt, men når det hele var over så føltes det ganske godt. Begrenset meg litt på tid da Sandra hadde både Tiril (min søsters lille busunge) og maten på gang nesten før jeg stakk ut. Helt klart en slitsom økt.

Løpende oppdatering

Kjører en liten oppsummering av torsdagens + dagens treningsøkt.

Torsdag 02.04.2009

  • Distanse: 6,56 km
  • Tid: 39:48
  • Avg. km: 6:04
  • Avg HR: 147/77%
  • Cal: 363

Årets første utejogging (hater løpebandet på sats). Rolig gjennomkjøring opp langs akerselva, godt fornøyd.
Søndag 05.04.2009

  • Distanse: 10,66 km
  • Tid: 1:03:37
  • Avg. km: 05:58
  • Avg HR: 164/86%
  • Cal: 743

Slitsom tur får man si. Fornøyd med å holde ut i over 10 km. Mye mulig at kroppen føler fyllekula som jeg hadde på fredag. Pulsen var nok 10% høyere enn den burde vært menmen… fin tur i et fantastiskt norskt vårvær!

Burde vel få sagt at jeg nå er påmeldt til Oslo maraton. Nå er det bare å gjøre seg klar til 42 km med blodslit i september.